• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

"kan jag få lån med mina förutsättningar" - tråden

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja som jag tolkar det men de har väl inte kollat alla deklarationer än. Jag personligen skulle vänta till jag får slutskattebeskedet så jag vet att det som står i deklarationen är ok.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Uppdatering av Inkomstuppgifter hos UC

Ja som jag tolkar det men de har väl inte kollat alla deklarationer än. Jag personligen skulle vänta till jag får slutskattebeskedet så jag vet att det som står i deklarationen är ok.

Hej!

Du måste först deklarera dina inkomster för 2012 och detta görs i maj 2013. När deklarationerna är granskade och klara hos Skatteverket skickas uppgifterna till UC som i sin tur presenterar dessa med början i mitten av juni 2013.


Med vänlig hälsning

Kundtjänst
UC AB

________________________________
UC AB
117 88 STOCKHOLM
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Du måste först deklarera dina inkomster för 2012 och detta görs i maj 2013. När deklarationerna är granskade och klara hos Skatteverket skickas uppgifterna till UC som i sin tur presenterar dessa med början i mitten av juni 2013.


Med vänlig hälsning

Kundtjänst
UC AB

________________________________
UC AB
117 88 STOCKHOLM

Bisnode kredit får dessa uppgifter vecka 23
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
De som får tillbaka på skatten i juni borde ha godkända deklarationer till v23 och därmed kunna uppdateras hos kreditupplysningsföretagen.
 

Calle

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
28 April 2013
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
5
Poäng
27
Behöver ett nytt lån för att lösa mina tidigare lån och krediter.

Inkomst 2011: 355.000
Underskott av kapital: 14.000
Just nu har jag 10 UC FF, 9st av dessa försvinner om ca 2 månader
Sen har jag även 12 st frågor som inte redovisas i upplysningen. (varav 6st är rätt nya)

Just nu är mitt kreditbetyg "Mindre bra" enligt UC

Lån som behöver lösas:

Lån 1 Ikano 100.000 (Blanco 13% ränta)
Lån 2 Marginalen 30.000 (Blanco 14% ränta)
Lån 3 - 35.000 (Blanco 14% ränta)
Kreditkort 8000:- (Av totalt 15.000:)

Totalt 173.000:- :/


Just nu känns det rätt kört att ansöka om ett större lån för att lösa lånen ovan.

Min årsinkomst 2012 var 485.000:-
Om ca 2 månader försvinner 9/10 UC förfrågningar (Om inte banken kan se frågorna som ej redovisas??)

Tror ni att det blir något problem för mig att få ett lån på 175.000:- om ca 3-4 månader? (Via en riktig bank och inga 15% i ränta)



/ C.
 
Senast ändrad:

jockemedkniven

Viktig medlem
Poäng: 12
Blev medlem
30 April 2013
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
8
Poäng
12
I juni uppdateras forhoppningsvis inkomstuppgifterna hos UC. Da har jag 250.000 i inkomst, narmare 40ff samt 45.000 i blanco. Vart bor jag ansoka for att ha storst chans att lana 50.000?
 

pejo

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
10 September 2013
Meddelanden
48
Mottagna reaktioner
20
Poäng
92
Funderar på att ansöka om ett medlemslån på 120.000 hos Swedbank, men tänkte höra här först vad ni tror om chanserna att få lånet.

Jag har fast jobb, senaste årsinkomsterna har varit på 360-380k. Har en betalningsanmärkning som jag såklart kommer vänta ut innan ansökan, inga krediter, 4 ff från UC men det jag tror Swedbank kommer anmärka mest på är att jag inte har haft något riktigt sparande.

Vad tror ni om chansen? Eller ska man söka en lite mindre summa på 90k och söka resterande 30k hos Selene eller Thorn? Alternativt Lendo på hela summan?
Det dåliga med Swedbank är att om jag söker 120k och blir nekad får man inget förslag på en mindre summa utan måste söka en gång till
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp